Pakko pitää töissä vähän taukoa, kun ajatukset alkaa jo sinkoilla. Eli siksi luvaton, kun olen töissä... Ja kuvatonkin siksi, kun olen töissä. Tai sitten siksi, että Vuodatuksen kuvatoiminto ei taida nyt toimia oikein kellään.

Minulla on menossa henkilökohtaiset lapasviikkoni. Olen tikuttanut Nallesta lapasia omille ja vähän muidenkin lapsille. Muille siksi, että tein kaksi paria lapasia ilman sovittamista, ja niistä tuli omille liian pienet. Tähän kohtaan voisin avautua pitkästi siitä, kuinka kamalaa on, kun lapset kasvaa niin nopeasti - mutta kun se on oikeasti ihanaa: kuinka ylpeä poika olikaan viikonloppuna kun esitteli petaamaansa sänkyä ja viikkaamiaan vaatteita. Voih!

Yhtenä tavoitteena on saada sekalaiset Nalle-kerät kulutettua mahdollisimman perusteellisesti. Paitsi lapasia, olen tehnyt niistä myös pipoja. Napakka pipomalli on omaa kehittelyä, siihen tulee sisäpuolelle käänne Woolista ja vähän muotoilua niin, että tulee kunnolla niskaan, muttei valahda silmille. Omille lapsille on pipot jo valmiina, mies tilasi samanlaisen mustana ja yhden lastenkokoisen ajattelin vielä tekaista myöhemmän syksyn synttäritarpeisiin. Ohjeen kirjoittamistakin mietin - osaisinko, uskaltaisinko ihan Ullaan sitä tarjota? No, mietitään sitä vielä myöhemmin tällä viikolla jos saisin kuviakin näytille.

Nyt takaisin töiden pariin.